W obecnej sytuacji społecznej solidarnie duża grupa ludzi ogranicza wychodzenie z domów. Co za tym idzie – ograniczają także bezpośredni kontakt z innymi osobami. W tym samym czasie w sieci zaczęło pojawiać się coraz więcej haseł i wpisów, w których promowana była praca zdalna agencji nieruchomości.
I bardzo słusznie! Zmiana stanowiska pracy może złamać dotychczasowe schematy i przyczynić się do powstawania kreatywnych pomysłów. W pracy małej agencji nieruchomości są pewne czynności, które występują w klasycznej, codziennej pracy. Dodatkowe nieprzynoszące bezpośrednio przychodów są pomijane, gdyż zazwyczaj nie starcza nam na to czasu lub nie mamy pomysłu. Są też takie, których zdalnie wykonać się nie da. Niestety te właśnie są bezpośrednio związane z transakcjami i dlatego najwięcej energii im poświęcamy.
Co możemy zrobić, aby praca zdalna agencji nieruchomości przyniosła efekt?
Wszystkie czynności, które dotyczą świata wirtualnego. Warto właśnie w tym momencie to uaktualnić.
Najważniejszym a najczęściej zaniedbanym szczególnie w małych agencjach jest cały czas to samo.
Marketing w agencji nieruchomości
Można zacząć od: uaktualnienia swoich punktów służących do komunikacji z otoczeniem.
Inni czytali także: Agent nieruchomości – budowanie wizerunku
Jeśli takim miejscem jest jedynie nasza strona firmowa, to warto zobaczyć, na którym miejscu znajduje się aktualnie w wyszukiwarkach internetowych na hasła, na których nam najbardziej zależy. Jeśli jest wykonana przez firmę dostarczającą agentom nieruchomości system crm – warto sprawdzić, czy nie jest wykonana na podstawie tego samego szablonu, z którego korzysta 100 innych agencji. Może to jest czas na rozrysowanie indywidualnej mapy strony i wdrożenia jej w życie?
W przypadku komunikowania na facebooku można przeprowadzić analizę postów oraz reklam i sprawdzić, które najskuteczniej generowały to, co od nich oczekiwaliśmy (Nie każda agencja musi chcieć sprzedawać w kanałach social media) Może się okazać, że posty o charakterze porad – miały dużo lepsze wyniki niż oferta mieszkania na sprzedaż. Jeśli do tej pory publikacja była zawsze spontaniczna, to może warto zacząć wdrażać przynajmniej delikatną strategię?
Jeśli komunikujemy za pomocą instagrama – aktualnie jest to kanał z bardzo dużym przyrostem użytkowników przy jednocześnie małej ilości biznesów. Możemy sprawdzić, czy #hasztagi przez nas używane są nadal popularne w takim stopniu, że wyświetlą posty zainteresowanym osobom. Jeśli będą za bardzo popularne może się okazać, że nie przebiją się w natłoku. Tutaj najprawdopodobniej przybędzie sporo agencji nieruchomości – warto się śpieszyć.
Nieliczne agencje, które prezentują oferty na kanale youtube, konkurencji dużej nie mają – natomiast ludzie tam jeszcze nie szukają nieruchomości. Może to się niebawem zmienić i być może także tutaj ludzie będą szukali ofert dla siebie. Agencje mające już tutaj swoje kanały – dużo nie zmienią, gdyż potrzebują kontent. Ale można zdalnie rozpocząć naukę operowania kamerą oraz montażu. I być może to czas, aby pomyśleć o odpaleniu agencyjnego kanału na youtube?
Agencje, które prowadzą bloga, w którym agenci nieruchomości mogą dzielić się poradami, opiniami mogą teraz wykazać się do woli. To jest właśnie idealne miejsce dostosowane do pracy zdalnej. Pisać można w każdym miejscu. Więc można aktualny czas spożytkować na produkcję ciekawych tekstów na przyszłość.
Może to jest odpowiedni czas, aby otworzyć się na kolejne nowe kanały? Bardzo silnie wzrasta popularność na podcasty. A gdyby w tej formie otworzyć swój kanał? W dobie aplikacji telefonicznych można w zasadzie wszystko zrobić z pozycji smartfona: Nagrać oraz emitować. Jeśli trafimy z przekazem do grupy, na której nam zależy – możemy mieć świetnych słuchaczy.
Inni czytali także: Poszukiwanie nieruchomości na zlecenie
Codzienna praca w agencji nieruchomości w większości przypadków koncentruje się na pracach bezpośrednio związanych z nieruchomościami i na powyższe czynności często brakuje już czasu lub energii. W niektórych agencjach nie ma być może na to pomysłu – więc może to jest ten moment, w którym zdalnie warto wdrożyć coś nowego. Ludzie powierzający nam do sprzedaży swój majątek – lubią wiedzieć, że idziemy z duchem czasu i że potrafimy dostosować się do każdej sytuacji. To bardzo cenne szczególnie w tym momencie.
I na sam koniec. Najprostsza do wykonania praca zdalna agencji nieruchomości jest jednocześnie najskuteczniejszym działaniem marketingowym. Zadzwonienie do naszych obsłużonych już klientów i zapytanie się jak się mieszka. Czy wszystko z nieruchomością jest w porządku. I że jeśli coś będzie nie tak to zaprosić do kontaktu. Właśnie takie działania mogą poprawić wizerunek agenta nieruchomości a małym agencjom wygenerować polecenia.