Prezentacja nieruchomości to pierwszy moment, w którym agent nieruchomości może doprowadzić do rezerwacji lub transakcji.
Zanim nastąpi prezentacja nieruchomości musi być spełnionych wiele czynników – także tych związanych z szeroko rozumianym marketingiem nieruchomości.
Marketing jest coraz droższy a w przypadku mniej popularnych nieruchomości nawet w przypadku perfekcyjnie przeprowadzonych działań poprzedzających – każda prezentacja nieruchomości może być jak na lekarstwo.
Jak prezentować nieruchomości, aby podnieść swoje szanse i jeszcze bardziej zaciekawić osoby oglądające?
Będąc rutynowym agentem nieruchomości czasami możemy nie dostrzegać pewnych zachowań, a nawet bardziej działań, które mogą pomóc w zrobieniu dobrego wrażenia. Tak dużo osób koncentruje się na zmyśle wzroku, marginalizując bardzo pozostałe zmysły, którymi można dużo ugrać. Bardzo ważne jest tutaj zachowanie umiaru. Gdy poznajemy coś nowego jest to często dla nas fascynujące i jednocześnie uważamy, że skuteczne.
W telewizji prezentacja nieruchomości najczęściej skoncentrowana jest na omówieniu tego co widz akurat widzi. Często widzi dużo.
Prezentacja nieruchomości to nie tylko omawianie tego co widać. Czasami efekty przynosi skoncentrowanie się na tym czego nie widać.
Prezentacja nieruchomości to zdecydowanie więcej psychologii niż trików, których szczególnie początkujący agenci poszukują w celu poprawienia swoich efektów.
Podczas prezentacji nieruchomości najlepiej zadbać o komfort osób poszukujących, a nie właścicieli. Często agenci nieruchomości chcą ugłaskać właściciela, ale to właśnie poszukujący podejmie decyzję czy to mieszkanie jest ładne, czy to mieszkanie się podoba, czy w tym mieszkaniu się dobrze czuję i czy zechcę wydać taką kwotę.
Inni czytali także: Agent nieruchomości – umiejętności początkującego pośrednika nieruchomości
Prezentowanie nieruchomości na sprzedaż jest bardzo komfortowe, gdy podoba nam się ona. Wtedy jesteśmy szczerzy, prawdziwi i naturalni. Dążmy do tego, aby w swojej ofercie mieć takie nieruchomości jakie nam się podobają i jakie z czystym sumieniem możemy innym polecić wtedy będziemy po pierwsze skuteczniejsi a po drugie uczciwi. Wobec siebie, ale i wobec klientów.
Nie kierujmy i nie porównujmy się do prezentacji telewizyjnych. One rządzą się innymi prawami i ich cel jest zupełnie inny.
Poznajmy potrzeby osób poszukujących i wtedy będzie wiadomo czy możemy dopasować daną nieruchomość, czy nie. Nie ma sensu dopasowywać na siłę.
Prezentacja nieruchomości na sprzedaż to nie to samo co oprowadzanie po niej
Należy także pamiętać, że prezentowanie nieruchomości to nie jest oprowadzanie gości po mieszkaniu. Gdy będziemy jedynie oprowadzali po mieszkaniu to będziemy biernie zdani na decyzję oglądających. Czyli zamiast korzystać z umiejętności sprzedażowych jesteśmy bardziej zdani na to, że kupujący sami kupią. Dobrze prowadzone prezentacje nieruchomości przeznaczonych na sprzedaż to cały proces. I co ważne jest na tym etapie. Jeśli prezentacje mają być jeszcze bardziej skuteczne to nie może ich robić właściciel mieszkania. Tylko podczas nieobecności właścicieli i mieszkańców osoby oglądające nie będą czuły się jak goście tylko być może już się poczują jako przyszli gospodarze. Takie drobne różnice w sferze mentalnej potrafią bardzo silnie przełożyć się na efekty a przecież na nich nam najbardziej zależy.